طالبی: لطف خدا ومدیریت صحیح موجب کسب نخستین مدال های آسیایی اسکی شد

ناصر طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمانی که مانع از اعزام تیم اسکی به رقابت های جهانی آمریکا شدم ، با آنکه مورد انتقاد و شماتت برخی رسانه و خبرگزاریها قرار گرفتم و حتی گفته شد که طالبی در گرداب حاشیه ها گرفتار شده است ، اما مطمئن بودم که این تصمیم صحیح است.

تیم اسکی ایران طی امروز دیروز در مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی آسیا در کره جنوبی برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا و نقره از این مسابقات شد.

وی با بیان اینکه سفر به آمریکا رایگان بود و روادید نیز آماده شده بود ، گفت: با وجود این شرایط سفر تیم به آمریکا ۲۴ ساعت زمان نیاز داشت و از سوی دیگر ما با این کشور ۱۲ ساعت اختلاف ساعت داریم و از همه این مسایل که بگذریم تیم پس از ورود به خاک آمریکا باید به ایالت کلرادو سفر می کرد که تمامی این شرایط تیم را در شرایط بسیاری بدی قرار می داد.

رئیس فدراسیون اسکی اضافه کرد: در چنین شرایطی تیم باید حداقل ۱۲ روز زودتر وارد آمریکا می شدیم تا ورزشکاران بتوانند از هر نظر خود را با شرایط جغرافیایی محل مسابقه تطبیق دهند و به دلیل همین سفر دیرهنگام من با سفر تیم به آمریکا مخالفت کردم و مانع این سفر شدم.

طالبی با بیان اینکه یک رسانه درباره لغو سفر تیم ملی اسکی ایران به آمریکا نوشت ، طالبی اسکی بازی نمی کند اما در راس فدراسیون اسکی قرار گرفته است ، گفت: یک مدیر نباید الزام ورزشکار باشد یا درهمان رشته فعالیت کند که عملکرد موفقی داشته باشد ، بلکه باید بتواند در هر شرایطی بویژه در موقعیت های بحرانی به خوبی تصمیم گیری کرده یا تصمیم ساز باشد.

این مدیرادامه داد: به عنوان فردی که بیش از یکصد سفر ورزشی را با عنوان ورزشکار، مربی یا مدیر ورزشی انجام داده معتقدم سفر به آمریکا بیش از آنکه سفری ورزشی برای افزایش تجربه باشد بیشتر یک سفر گردشگری بود و شانس موفقیت تیم را در مسابقات قهرمانی آسیا در کره نیز نابود می شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم اسکی ایران شانس بیشتری برای کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا داشت اما به دلیل برخی کوتاهی ها تنها به دو مدال بسنده کردیم.

طالبی توضیح داد: این کوتاهی ها باعث جا ماندن محمد کیادربندسری و مرتضی جعفری دو اسکی باز توانمند کشورمان شد و اگر چه محمد کیادربندسری با یک روز اختلاف موفق شد راهی کره جنوبی شود اما به دلیل تاخیر و استرس با یک اختلاف زمانی بسیار ناچیز از کسب مدال باز ماند.

وی نبود یک روانشناس درکنار تیم را از نواقص مهم تیم ملی اسکی عنوان کرد وگفت: البته باید اشتباهات کمتری داشته باشیم اما قطعا از تجربیات کسب شده نهایت استفاده را برای کسب موفقیت های آینده خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون اسکی همچنین گفت: وقتی سفر به آمریکا لغو شد برخی کارشکنی ها صورت گرفت تا تیم به کره جنوبی اعزام نشود اما همانطور که گفتم به دلیل پیش بینی ها و مدیریت به موقع بحران ها توانستم تیم را حداقل پنج روز پیش از آغاز رقابت ها راهی کره جنوبی کنیم .

وی موفقیت امروز تیم اسکی ایران در کره جنوبی را نتیجه تلاش مدیران قبلی نیزدانست و گفت:با صراحت می گویم که ازهم اکنون با یک برنامه ریزی خوب و دقیق خود را برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ ژاپن و بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی آماده می کنم و در فاصله باقی مانده تا این رقابت ها چند رشته دیگر را از جمله اسنوبرد را تقویت کرده و در این رقابت ها حضور خواهیم یافت.

طالبی ادامه داد: معتقدم رشته اسنوبورد ایران چون تکواندو ، کاراته و ووشو حرف های زیادی برای گفتن در آسیا و جهان دارد و از این رو در حال پیگیری جدی این رشته برای حضور در المپیک هستیم و اگر برای المپیک سوچی توانستیم پنج سهمیه کسب کنیم اما برای کره جنوبی باید سهمیه بیستری کسب کنیم .

وی با بیان اینکه ایران اسکی بازان مستعد زیادی دارد و زیرساخت و بستر خوبی نیز برای این رشته در کشور مهیا است ، گفت: با یک مدیریت استراتژیک و راهبردی کوتاه مدت و میان مدت می توانیم در این رشته موفق باشیم.

وی با بیان این که دامنه امنیت مدیریت در ایران بسیار محدود و کم است ، گفت: اگر چه باید به اهداف بلند مدت توجه کرد ، اما نباید از اهداف کوتاه مدت و میان مدت غافل شد و بر همین اساس کمیته راهبردی در فدراسیون اسکی راه اندازی شده تا ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت ، تهدید ها و فرصت ها بهترین شرایط را برای این رشته فراهم کنیم .

رئیس فدراسیون اسکی اعزام اسکی بازان به المپیک نوجوانان در لی لی هامر نروژ را از مهم ترین برنامه های کوتاه مدت فدراسیون عنوان کرد وگفت: در این راستا ازپنجم فروردین ماه تمامی اسکی بازان برتر زیر ۱۴ و زیر ۱۶ سال وارد اردو خواهند شد تا برای این مسابقات که اسفند ماه ۹۴ (۲۰۱۶ ) به آمادگی مطلوب دست یابند.