برگزاری رقابتهای آزمایشی المپیک زمستانی ۲۰۲۲

کمیته برگزار کننده بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن اعلام کردند اولین رقابت آزمایشی این بازیها ماه فوریه دو سال آینده برگزار خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و به نقل از کمیته ملی المپیک، تیم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن اعلام کردند که نخستین رقابت آزمایشی این بازیها را ماه فوریه سال ۲۰۲۰ در مرکز ملی اسکی آلپاین برگزار می کنند.

“ژانگ جیاندونگ” معاون شهردار پکن و معاون رییس تیم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک پکن ۲۰۲۲ اظهار کرد: قرار بر این است که انتقال از عملیات آماده سازی به مرحله اجرایی به نمایش در آید.

کمیته برگزار کننده این رقابتها بیست مسابقه پیش از شروع این بازیها را به صورت آزمایشی در نظر گرفته اند. این مرحله آزمایشی مسابقات بین ۱۰ تا ۲۴ ماه قبل از شروع بازیها در نظر گرفته است که برای رشته های المپیکی ۱۵ رویداد و برای رشته های پارالمپیک ۵ مسابقه آزمایشی مد نظر است.

همچنین مسوولان برگزار کننده این رقابتها اعلام کردند که سه ورزشگاه را برای انجام این مسابقات آزمایشی در نظر گرفته اند تا آنها را از نظر سازه ای و مسائل زیر ساختی نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

پکن اولین شهری است که هم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک تابستانی در سال ۲۰۰۸ را به عهده داشته است و هم بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲